Aby vaša stránka plnila svoj účel, dôležitá je pre ňu návštevnosť. Pretože práve vďaka rastúcej návštevnosti vznikajú konverzie, napr. vytvorené objednávky. Aby sa skrátka na webe uskutočňovali požadované akcie, musia ju navštevovať ľudia, ideálne cielená skupina potenciálnych záujemcov, resp. zákazníkov.
Títo ľudia sa však musia o konkrétnom webe nejako dozvedieť. Musia sa dostať primárne k jeho obsahu. A to sa dá veľmi funkčným spôsobom docieliť tým, že na tento obsah budú odkazovať internetové vyhľadávače ako Google alebo napr. Bing, či iné (Seznam, Yahoo,..)Pretože sú to práve internetové vyhľadávače, prostredníctvom ktorých vysoké percento užívateľov hľadá odpovede a riešenia na svoje požiadavky.
Pomocou kľúčových slov, resp. svojich hľadaných výrazov nájdu na tomto mieste relevantné výsledky a tie sú zoradené v určitom poradí. Podľa toho, do akej miery je ich obsah relevantný a kvalitný k týmto výrazom.
- Popredné miesta tu teda získavajú weby, ktorých obsah najlepšie spĺňa tieto požiadavky.
Ak vravíme o organických výsledkoch, nevravíme tu o nejakých platených výhodách, čiže o typickej reklame a spoplatnenom zviditeľnení.
Organické výsledky sú prirodzeným výsledkom procesu funkcií vyhľadávača. Ten má svoje stanovené algoritmy a kritériá, podľa ktorých nájdený obsah nájde a následne uloží do konkrétneho poradia. Popredné pozície tu preto nemusia získať marketingoví giganti, ale v pohode aj začínajúci web, ktorého obsah ale ideálne spĺňa dotyčné kritériá.
- Úlohu pritom zohrávajú aj vonkajšie faktory a napríklad to, koľko na danú stránku smeruje odkazov a z akých zdrojov tieto pochádzajú.
Všetky vonkajšie faktory, ale samozrejme aj tie spojené s vnútornou úpravou webu, má na starosti seo správa. Konkrétne optimalizácia pre vyhľadávače, čo má za cieľ dostať zverený web na čo možno najvyššie umiestnenie v organických výsledkoch Google (a iných vyhľadávačov).
- To so sebou prinesie benefity ako efektívne zviditeľnenie, zisk potenciálnych záujemcov a vysoko pravdepodobný nárast konverzií.