Prioritou pre každú webovú stránku by malo byť jej zviditeľnenie, z ktorého následne bude prameniť návštevnosť, no a z návštevnosti zasa požadované konverzie. O to viac v prípade, ak ide o e-shop. Každopádne by bola chyba, ak by web so zaujímavým potenciálom zostal schovaný.
Iste, môžete ho zviditeľniť formou spoplatnenej reklamy. Priestor plateného zviditeľnenia poskytujú sociálne siete, sociálna video sieť Youtube ako aj internetový vyhľadávač Google. A práve internetové vyhľadávače (u nás najčastejšie Google) zostávajú nestarnúcim trendom. Pretože nech hľadáte čokoľvek a to vrátane konkrétneho tovaru alebo služieb, určite v mnohých prípadoch pre dosiahnutie relevantných výsledkov automaticky použijete Google.
A táto forma poskytuje v skrate dve základné možnosti, na ktoré sa v rámci zviditeľnenia vašej stánky môžete orientovať. A to buď na spoplatnené zviditeľnenie, respektíve priestor Ad, čo je vlastne miesto na reklamné oznámenie, alebo potom môžete použiť prirodzený postup a teda organické zviditeľnenie, ktoré v takomto prípade spoplatnené nie je. Získava sa totiž organickou cestou, kedy vyhľadávač podsunie váš web na popredné miesta svojich výsledkov k hľadaným výrazom za predpokladu, ak váš web a jeho obsah uzná dostatočne relevantný a kvalitný. A ak mu priradí vyšší PageRank.
- To ale rozhodne nemusí byť samozrejmosť. V tomto druhom prípade je totiž potrebné vyhovieť kritériám Google a jeho hľadácím robotom.
Výsledok ale častokrát stojí za to, najmä ak takúto optimalizáciu pre vyhľadávače vykoná skúsený odborník a s premysleným postupom pomôže ešte skúsenejší seo konzultant. Optimalizácia alebo takzvané SEO (Search Engine Optimization) je dlhodobejší proces, ktorý ale rovnako dokáže priniesť dlhodobejšie výsledky. A to aj po tom, ak s týmito úkonmi skončíte.
Cieľom je dosiahnuť pre konkrétny web jeho lepšie umiestnenie a viditeľnejšiu pozíciu vo výsledkoch hľadania, čo bude mať za následok rastúcu návštevnosť a pravdepodobný zisk požadovaných konverzií.