Rozhodli ste sa preniesť svoje podnikanie na internet? V dnešnej dobe je tu už takmer samozrejmosť. Je k tomu veľa dôvodov. V prvom rade fakt, že v online priestore sa dnes pravidelne nachádza obrovský počet ľudí, medzi nimi určite aj potenciálni záujemcovia o služby či tovar, ktorý predávate. V druhom rade fakt, že internetové nástroje umožňujú praktické a účinné možnosti, ako týchto potenciálnych zákazníkov vyhľadať a premeniť ich na vašich zákazníkov.
Aby sme však boli presnejší, ono to v realite funguje aj trochu inak. Zákazníci si musia vyhľadať vás. Ale vy musíte spraviť veľa funkčných krokov k tomu, aby vás našli, respektíve aby si vás všimli a aby vedeli, že vaša značka a váš web poskytujú istotu. Že vaša ponuka má dobré meno, je overené a vraví, respektíve píše sa o nej. Tu sa dostávame k otázke, prečo budovať značku?
Dôvody už vlastne boli načrtnuté. Je dôležité, aby vo všeobecnosti ľudia o vás niečo vedeli. V prípade, že si im napríklad na základe ich hľadaných výrazov v Google objaví váš web a jeho ponuka, tak aby mali tušenie, že ide o stránku a služby, ktorým môžu dôverovať. Že to nie je len nejaký náhodný odkaz.
- Vlastne ak Google poskytne obsah vášho webu na predných, dobre viditeľných pozíciách, už to samo o sebe značí fakt, že konkrétna internetová stránka spĺňa mnohé kritériá dôveryhodnosti a dobrého užívateľského zážitku.
Faktorov takéhoto solídneho umiestnenia v organických výsledkoch je veľa. V stručnosti však môžeme povedať, že okrem dizajnu a technických vlastností webu zohráva podstatnú úlohu to, aby sa pre váš brand tvoril obsah. Pútavý, vecný, kvalitná a taký, v ktorom budú zahrnuté hľadané kľúčové slová spojené s vašim odvetvím, resp. s vašou ponukou a obsahom vašej stránky. Treba ale myslieť aj na „vonkajšiu propagáciu“ a vsadiť tiež na PR články, ktoré budujú lepšie vzťahy s verejnosťou.