Obsah, tvorba článkov a textov zohráva v marketingu veľkú úlohu. V súčasnosti hlavne v tom internetovom, kde množstvo kvalitných článkov dokáže zvýšiť konverzie, ale napríklad aj zlepšiť pozíciu webu v internetových vyhľadávačoch. Pomocou copywritingu sa dá osloviť a zaujať potenciálna skupina záujemcov, no takisto dosiahnuť, aby sa z nich stali zákazníci.
Reklamné články sú v online marketingu naozaj dôležité z vyššie spomenutých dôvodov. Ich efekt je však oveľa účinnejší, ak sú napísané kvalitne, zaujímavo a umiestnené v tematicky blízkych kategóriách a publikované na relevantných miestach. Takisto musia vedieť spojiť dve vlastnosti. Pôsobiť na čitateľa zaujímavo a „ľudsky“, no zároveň nezabúdať na svoj reklamný charakter.
Veľmi obľúbené sú tiež takzvané pr články, ktorých charakteristika vlastne vyplýva zo skratky pojmu Public Relations, čo môžeme preložiť ako vzťahy s verejnosťou. Áno, táto forma článkov slúži na oslovenie množstva potenciálnych zákazníkov a vytvára v nich znalosť o vašej ponuke. Zároveň si preto s nimi budujete svoj brand, čiže svoju podnikateľskú značku a jej silu. Je to vlastne taká jednoduchá, ale vecná a efektívna propagácia vašich služieb. Ich zaujímavá vlastnosť spočíva v tom, že aj napriek svojmu významu sa snažia pôsobiť viac ako informatívny článok, než reklamný. Ľudia od takéhoto obsahu očakávajú niečo ako vecnú recenziu. Ak by prekukli, že ide o násilnú reklamu, stratili by v tento text dôveru. Teda článok pre budovanie dobrých public relations sa nepíše v štýle „to moje je dobré“ ale skôr sa musíte držať línie „prečo je to dobré“.
V neposlednom rade vedia byť pre zvýšenú návštevnosť a zvýšený počet konverzií účinné seo články, pri ktorých záleží skôr na forme, akou sú písané. Musia dodržiavať seo princípy, aby zvýšili pozíciu vašej stránky vo vyhľadávačoch. Je napríklad vecné použiť v nich vhodné kľúčová slová alebo aj spätné odkazy.