SEO optimalizácia môže fungovať iba vtedy, keď nezabudnete ani na jednu – jedinú jej časť. To znamená, žeby ste sa nemali zameriavať len na ON page SEO, ale hlavne na to OFF page. Popravde, je to tá náročnejšia časť optimalizácie. Teda, ak opomeniem jej technickú časť, pretože v tomto prípade musíte naozaj niečo vedieť.
Ale poďme späť k optimalizácií, ktorá prebieha mimo vašich stránok, ako nám napovedá už názov off page SEO. Pozrieme sa konkrétne na linkbuilding, ktorý je pre vás extrémne dôležitý. Ide o akési budovanie mena, vašej značky, jednoducho, vašich stránok.
Pokúsim sa vám to vysvetliť, tak trochu naopak, teda z pohľadu človeka, ktorý na internete niečo hľadá. Je jedno, či hovoríme o predaji produktov, alebo o webovom magazíne o záhrade. Povedzme, že chcete nájsť úžasný čistiaci prostriedok, ktorý je šetrný k životnému prostrediu, no zároveň odstráni pripáleniny aj mastnotu. Predpokladajme, že si budete chcieť o nejakých takýchto prostriedkoch najprv prečítať. Zadáte nejaké slovíčka do vyhľadávača a začínate klikať na jednotlivé stránky. Ak sa na každej druhej, či tretej, bude spomínať jedna a tá istá značka či produkt, pravdepodobne rýchlo zavítate na stránku, ktorá prostriedok vyrába alebo predáva.
To je jedna stránka dobre prevedeného linkbuildingu. Tá druhá https://www.kinosvetozor.cz/cz/program/filmy/9067/Druha-strana-nadeje/ spočíva v tom, že čím viac odkazov na danú stránku bude na ostatných weboch, tým hodnotnejšia bude vaša stránka. Vyhľadávače vás teda prirodzene posunú vyššie, no a presne to chcete a potrebujete.
Asi si teraz kladiete otázku, ako taký dobre prevedený linkbuilding, vlastne previesť. Je to otázka, ktorá nemá konkrétnu odpoveď. Hlavné je to, aby boli odkazy na váš web, na čo najväčšom množstve iných webov, aby na nich pribúdali postupne a ideálne priebežne. Mali by ste sa snažiť taktiež o to, aby ste nedokazovali len na vašu hlavnú stránku, ale taktiež na podstránky. Určite nezabudnite ani na prepojenie stránky, vo vnútri stránky.