Takže, na začiatok vás v skratke uvediem do deja. Ja a niekoľko mojich dobrých priateľov sme asi pred rokom spustili online projekt, ktorý bol zameraný na predaj potravín z dvora. Nešlo o nič veľké, žiadne známe „bedničky“ alebo tak podobne. Jednoducho sme chceli predávať potraviny vypestované na malých dvoroch a zdravo. Myšlienka celého projektu bola, myslím si a som o tom v podstate presvedčená, veľmi dobrá. Ľudia dnes majú záujem o takéto veci, takže neexistoval jediný jeden dôvod na to, aby sa nám nedarilo.
Hold, ono https://cs.bab.la/slovnik/cesky-anglicky/to-je-ono sa nám ale nedarilo. Potom ako sme spustili web, za ktorý sme si zaplatili celkom slušné peniažky, keďže sme nechceli pôsobiť ako amatéri, nám celé tri mesiace neprišla ani jedna jediná objednávka. To by sa ešte ako – tak dalo snáď z časti pochopiť, avšak to, že ani naša návštevnosť nebola obzvlášť pozitívna (teda, tri návštevy webovej stránky za deň, to asi fakt nie je ani len „trošku veľa“). Ok, chápali sme, že náš web je nový, chápali sme, že ani na Facebooku ešte nemáme tisícky fanúšikov, ale tri návštevy denne? To bolo málo.
Bolo to málo taktiež vzhľadom na to, že sme si platili za SEO optimalizáciu. Takže, urobili sme všetko pre to, aby sme sa dostali na oči, aby všetko fungovalo. Teda, aspoň sme si to mysleli.
Reklama je proste reklama
SEO sa taktiež z veľkej časti počíta medzi reklamu, nejde však o reklamu v pravom slova zmysle. Po istej chvíľke sme teda pochopili, že SEO, aj keď fajn a zjavne celkom nápomocné, nestačí. Takže, teraz sme stáli pri rozhodnutí, do akej reklamy investovať. Biznis, do ktorého sme už zainvestovali celkom dosť veľké peniaze, nefungoval, nezarábal. Rozhodovanie teda nebolo jednoduché. Nakoniec naša voľba padla na PR články. PR článok, ktorý sme uverejnili ako prvý, nás nakopol bleskovou rýchlosťou v priebehu týždňa. Ak sa vám nedarí, skúste tento spôsob. Uvidíte, že funguje.