K zlepšeniu návštevnosti webových stránok sa môže používať niekoľko techník, avšak primárne vravíme o tých, ktoré sú súčasťou seo, čiže optimalizácie pre internetové vyhľadávače.
Ide o spôsob zviditeľnenia stránky v internetových vyhľadávačoch organickým spôsobom. V tomto prípade tak nevravíme o spoplatnenej reklame a platenom umiestnení, ale o systematických úkonoch, na základe ktorých vyhľadávač nájde konkrétny web, zaradí ho do svojej databázy a bude ho poskytovať na popredných priečkach vo výsledkoch hľadania na základe celkovej relevancie. A k tomu, aby bola na popredných priečkach v hľadaní poskytovaná konkrétna internetová stránka, je v skratke potrebné pracovať s jej vnútornými ako aj vonkajšími faktormi. A práve toto je účelom Search Engine Optimization, čiže už spomenutej optimalizácie. Môžeme preto v stručnosti vravieť konkrétnejšie o úkonoch, akými sú:
- Analýza a práca s kľúčovými slovami, takisto spätnými odkazmi (linkbuilding), social media marketing, virálny marketing, linkbaiting, PR (vzťahy s verejnosťou a budovanie povedomia o podnikateľskej značke), technická úprava a kódovanie webu.
Celý proces vedie k tomu, aby následne internetové vyhľadávače (resp. googleboti) označili daný web za čo najviac relevantný a teda zodpovedajúci k hľadaným výrazom, či už po obsahovej alebo kvalitatívnej stránke. A čím bude tento uznaný za relevantnejší, tým ho vyhľadávač užívateľovi poskytuje na poprednejších miestach vo výsledkoch, čím sa stáva veľmi dobre viditeľným.
Black hat a White hat
Niekedy sú však používané zakázané techniky, takzvané Black Hat. Tieto sú nemorálne a skôr či neskôr budú viesť k tomu, že internetová stránka, ktorá ich používa, bude penalizovaná. A efekt tým následne bude z nášho hľadiska opačný, pre web a jeho umiestnenie jasne škodlivý. Preto sa odporúča vsadiť primárne na povolené, teda White hat techniky vedúce k prirodzenému postupu.