Je veľmi pravdepodobné, že v radách a návodoch o funkčnom online marketingu sa stretneme takisto s pojmom SEO a tento bude často skloňovaný. Respektíve jeho konkrétnejší význam- Optimalizácia pre vyhľadávače (Search Engine Optimization). Pretože uspieť v internetových vyhľadávačoch znamená kvalitnú viditeľnosť a zobrazenie každému užívateľovi, čo hľadá konkrétnu tematiku na základe svojich zadaných výrazov alebo slovných spojení.
- A s takýmto zobrazením, resp. umiestnením webu na popredných pozíciách napr. v Google, prichádza vysoká pravdepodobnosť rastúcej návštevnosti.
S funkčne vykonanou optimalizáciou, ktorá by dosiahla takéto výsledky, je však primárne vhodné osloviť profesionálnu agentúru , čo má v danom obore dlhoročné skúsenosti.
Skutočne sa oplatí vsadiť na to, aby bol celý proces vykonaný čo najfunkčnejšie, do posledných detailov a pracoval so všetkými vnútornými ako aj vonkajšími faktormi stránky. Pretože povedané úprimne, aj vo vyhľadávačoch je obrovská konkurencia. Pokiaľ ale túžite v tomto priestore uspieť a dosahovať vysokú priečku v zobrazení výsledkov hľadania, potom je to práve SEO, čo potrebujete.
Na rozdiel od spoplatnenej reklamy ide v tomto prípade o dosiahnutie organického zviditeľnenia. Teda dosiahnutie určitej priečky vo výsledkoch hľadania a umiestnenie, za ktoré sa neplatí. A neplatí sa ani za to, koľko užívateľov na daný odkaz klikne. Nejde totiž o reklamu v pravom zmysle slova, ale o efektívne zviditeľnenie prirodzeným spôsobom.
A fakt, že sa toto deje vo vyhľadávačoch má aj ďalšie výhody. Jednou z nich je napríklad fakt, že užívateľ sám najlepšie cieli na to, čo presne hľadá. No a pokiaľ sa v obsahu nášho webu nachádzajú správne kľúčové slová, potom je veľmi pravdepodobné, že objaví práve našu stránku.
- Kľúčové slová sú však len jedným z faktorov, dôležité je dohliadať napríklad aj na vnútornú štruktúru a funkčnosť stránky a pozornosť sa oplatí venovať takisto linkbuildingu.