Základom je mať vytvorenú funkčnú webovú stránku. Rôzne promócie následne môžeme aj sami publikovať na sociálne siete, no je tu ešte jeden významný faktor, ktorý sa rozhodne neoplatí podceniť. Tým sú internetové vyhľadávače.
Ide zároveň o nástroj, čo pravidelne používa nespočítateľné množstvo užívateľov k presnejšiemu vyhľadaniu svojich konkrétnych záujmov. Áno, síce existuje napríklad reklama v Google, ale základom naďalej zostáva, aby bol váš web vo vyhľadávači viditeľný aj tým prirodzeným spôsobom. To znamená, aby bol poskytovaný ako relevantný výsledok k hľadaným výrazom. Ideálna na popredných a teda dobre viditeľných priečkach.
Takýto proces ale spravidla nebýva ľahký a ani rýchly. Je potrebné nasledovať viaceré postupy, čo sú súčasťou kvalitne vykonanej optimalizácie pre vyhľadávače. A s týmto by vám mal poradiť primárne seo konzultant s dlhoročnou praxou. Áno, nie je to nič jednoduché a nič, čo by som odporúčal aplikovať laikovi.
- Zle prevedená optimalizácia alebo porušenie pravidiel Google môže mať logicky zlý dopad na konkrétny web a takisto na brand, pre aký bude vykonávaná.
Naopak pre dosiahnutie očakávaného efektu je potrebné detailne pracovať s vnútornými (on-page) ako aj vonkajšími faktormi (off-page).
Pod tými „on-page“ si môžeme predstaviť prácu s vnútornou schémou, prevedením a celkovou kvalitou webu. Naopak práca s „off-page“ faktormi môže zahŕňať napr. tvorbu spätných odkazov. Z celkového hľadiska je dôležité, aby výsledok uznali za kvalitný najmä ľudia a užívatelia, avšak hlavné slovo pri zaradení do svojej databázy a umiestnení na konkrétne poradie majú tkzv google boti alebo vyhľadávací roboti. Tí na základe svojich preferencií určujú relevanciu a konkrétny odkaz na web posunú na špecifické miesto vo výsledkoch hľadania.