Aj vy máte niekedy https://www.profesia.sk/praca/maxin-s-people/O3277785 pocit, že niektoré webové stránky sú tvorené tak, aby ich nenašiel ani samotná pán Google? Ja som si všimol, že sa to týka hlavne štátnych webov, teda napríklad webov ministerstva vnútra, životného prostredia, finančnej správny a tak ďalej. Každý síce hovorí o tom, ako sa má seo robiť, no ja by som sa radšej pozrel na to, ako sa SEO optimalizácie pre vyhľadávače nerobí v žiadnom prípade. Od takýchto webov, teda od tých, ktoré nenájdete ani za svet, sa môžete toho veľa naučiť.
Žiadne spätné odkazy, žiadne interné prelinkovanie
Spätné odkazy sú super vec. V podstate sú asi najdôležitejšie, respektíve, sú veľmi dôležité. Takže. Ak chcete, aby ste ich získavali prirodzene a v čo najväčšom množstve, musíte pre to niečo urobiť. Teraz nemám na mysli to, že si za spätné odkazy budete platiť. Niekedy stačí taká maličkosť, ako je možnosť zdieľania na sociálnych sieťach rovno na stránke. všimnite si, že žiaden web, ktorý má SEO na katastrofálnej úrovni, túto možnosť nemá.
Píšte zrozumiteľne
Každý web je do veľkej miery o textoch. Je jedno, či je prvotne zameraný na textový obsah. Pre Google, ale i pre iné vyhľadávače, je text najzrozumiteľnejší. Ak teda máte v pláne niektoré texty na web vkladať v pdf-kách alebo v „džejpegoch“, nerobte to. Vyhľadávače ich berú ako obrázok. K obrázkom potrebujú popis, no a popísať dokument v pdf-ku, to sa asi veľmi nedá. Preto si dajte tú námahu a všetko, čo máte v takejto forme, prepíšte do formy textovej, zrozumiteľnosťou mám v tomto prípade na mysli hlavne vyhľadávače, nie ľudí, aj keď í sú taktiež veľmi podstatní.
Krátke zhrnutie
Toto sú len dve veci, ktoré sa mi javia ako najdôležitejšie a zároveň sa s nimi asi najčastejšie stretávam na weboch, ktoré majú optimalizáciu na bode mrazu. Samozrejme, sú tu aj kľúčové slová, nastavenie URL adries a mnoho ďalších technických vecí. Moja rada však je, že sledujte tie weby, ktoré nevedia, čo to je to SEO a to, čo na nich uvidíte, nerobte na svojich weboch.