Jednoduchý princíp postavený na logike
Kľúčové slová, by sme mohli rozdeliť do dvoch hlavných skupín. Prvou sú tie, ktoré sú používateľmi internetu do vyhľadávačov zadávané najčastejšie. Ich používaním máte takmer zaručenú istotu, že vaše stránky budú mať návštevnosť. Hovoríme najmä o istých slovných spojeniach. Ak chce niekto na internete vyhľadať napríklad informácie o ubytovaní v Bratislave, do vyhľadávača s najväčšou pravdepodobnosťou zadá slovné spojenie „ hotel Bratislava“, „ ubytovanie Bratislava“, alebo penzión Bratislava“. Ak teda na svojich stránkach budete písať o ubytovaní v našom hlavnom meste, alebo dokonca prevádzkujete takéto zariadenie, mali by ste využívať práve takéto slovné spojenia.
Druhou skupinou sú kľúčové slová, ktoré sú na internete vyhľadávané menej často. Avšak ani tie nie sú na zahodenie. V tomto prípade hovoríme o takzvanom long tail SEO. Ide o to, že namiesto malého počtu frekventovaných kľúčových slov, používate väčšie množstvo týchto menej frekventovaných slov a fráz.
Ako neznehodnotiť kľúčové slová
Pri používaní kľúčových slov, sa môžete stretnúť s termínom stop words Seolight. V preklade ide o slovíčka, ktoré doslova znižujú hodnotu kľúčových slov. Hovoríme najmä o predložkách, spojkách, či zámená. Vyhľadávače totiž tieto slovíčka nedokážu dobre rozpoznať, takže sú nie len zbytočné, ale vyslovene nežiaduce. Ide napríklad o frázu „ubytovanie v Bratislave“. „V“ je v tomto prípade úplne bezvýznamné. Preto sa snažte pri písaní textov, takýmto tvarom vyhýbať čo najviac. Je lepšie ak do textu zakomponujete slovné spojenia bez týchto stop words.