Koľko vlastne v súčasnosti existuje webových stránok? Miliarda? A aj pokiaľ sa pozrieme len na aktívne slovenské hostingy, ich počet sa orientuje niekde okolo hranice 200 tisíc. Z tohto pohľadu sa zdá možno nemysliteľné, aby sa do popredia v internetových vyhľadávačoch ako Google dostal práve váš žačínajúci web. V skutočnosti je to však možné za predpokladu, ak vsadíme na kvalitne prevedené seo. Teda na proces, akým je odborne vykonaná optimalizácia pre vyhľadávače.
Úlohu tu okrem množstva úkonov a nástrojov zohráva voľba relevantných kľúčových slov, vďaka ktorým vyhľadávač bežnému užívateľovi dokáže do popredia podsunúť web s konkrétnym obsahom. Do pozornosti ale berie aj to, do akej miery je tento web hodnotný, overený a kvalitný na základe viacerých vnútorných ako aj vonkajších faktorov (on-page a off-page). A práve všetky spomenuté faktory má na starosti optimalizácia, čiže v originále Search Engine Optimization.
Pod pojmom vyhľadávač si v súčasnosti predstavíme napr. Google, Bing alebo Seznam. Každý z nich má svoje algoritmy a systém, na základe ktorého dokážu behom sekundy užívateľovi poskytnúť množstvo výsledkov na základe hľadaných výrazov. Tieto výsledky sú však zoradené podľa relevancie a vyššie spomenutých faktorov. Preto sa stáva, že niektoré weby sú na prvých a ihneď viditeľných priečkach, zatiaľ čo niektoré na zadných stranách, kam sa väčšinou ani nedostaneme.
- A cieľom kvalitnej optimalizácie je samozrejme dosiahnuť pre konkrétny web čo najlepšie umiestnenie a toto následne udržiavať.
Ako zrejme tušíte, takéto zviditeľnenie je čisto organické, prirodzené a nejde o druh platenej reklamy ako napr. vo forme PPV. Za to, že Google (alebo iná alternatíva) organickým spôsobom uprednostní odkaz na váš web pred iným, sa tak neplatí. Investovať sa ale v tomto prípade oplatí do agentúry s dlhoročnou praxou, ktorá bude mať túto optimalizáciu na starosti a bude ju vykonávať profesionálne.