Organické výsledky vo vyhľadávači, akým je napr. Google, Bing alebo Seznam sú bohatým zdrojom informácií a k týmto výsledkom sa denne dostane vysoký počet užívateľov. Samozrejme každý však nájde konkrétne, respektíve relevantné výsledky k svojim hľadaným výrazom. A toto je dôvod, prečo internetový marketing vsádza na proces známy ako seo.
V slovenčine známy ako optimalizácia pre vyhľadávače, ktorého prioritou je dostať váš web na vyššiu pozíciu v organických výsledkoch hľadania. To znamená, že optimalizácia má za úlohu dosiahnuť, aby vyhľadávač označil vašu stránku za dostatočne relevantnú a kvalitnú k hľadaným výrazom.
- Tým pádom ju bude užívateľom poskytovať na predných a dobre viditeľných pozíciách.
Na rozdiel od Google Reklamy vravíme o zobrazení a prirodzenom zviditeľnení v neplatených, čiže organických výsledkoch, ktoré sa užívateľom poskytnú ako relevantné k tomu čo, resp. aké výrazy a kľúčové slová hľadajú.Vyššia pozícia značí lepšiu viditeľnosť. A tá následne smeruje k väčšiemu počtu kliknutí a k vyššiemu počtu návštevníkov vašej webovej stránky. Na základe kľúčových slov môže návštevníka odkaz dostať na konkrétnu časť, resp. konkrétnu kategóriu webu.
Z takéhoto výsledku zároveň vzniká pravdepodobnosť vzniku požadovaných konverzií na stránke, teda napr. vytvorenie objednávky, vyplnenie dotazníka, či prihlásenie sa k odberu noviniek atď.
Proces optimalizácie však nie je jednoduchým nástrojom. Vo väčšine prípadov si pýta odborné skúsenosti a zaoberá sa viacerými smermi. K tomu, aby dosiahla vytúžený výsledok, sa musí zaoberať všetkými vnútornými a vonkajšími faktormi. Teda technickou stránkou webu, jeho obsahom, následne aj tvorbou spätných odkazov a ďalšími úkonmi, ktoré vedú k tomu najlepšiemu výsledku. V nemalej miere sa preto zaoberá tvorbou obsahu a reklamných ako aj PR článkov a tých, čo sú zamerané na zvýšenie pozície vo vyhľadávačoch.