Synonymom úspešnosti webovej stránky (e-shopu) z hľadiska online marketingu je fakt, koľko na nej vzniká konverzií, respektíve aký je jej konverzný pomer. Ide o podstatný faktor ukazujúci na to, do akej miery je web vlastne v skutočnosti efektívny. Pod konverziou môžeme chápať požadovanú akciu, z ktorej máte finančný alebo iný prínos. Vravíme teda napríklad o prihlásení sa na odber noviniek, vyplnení formulárov,… ale prioritne o vytvorených objednávkach.
Prísť ku konkrétnemu číselnému výsledku sa dá vypočítaním rozdielu medzi počtom návštevníkov a vzniknutých konverzií.
Vo všeobecnosti platí, že čím je vyššia návštevnosť, tým je vyššia pravdepodobnosť vzniku požadovanej akcie. Ak sú však čísla ukazujúce na návštevnosť dostatočne vysoké, ale počet vykonaných akcií podstatne nižší, niekde je pravdepodobne chyba a jej príčiny.
S príčinami ruka v ruke vznikajú aj riešenia a tie môžu mať viacero podôb. Skúsime sa preto na danú problematiku zamerať tak trochu zo všeobecného hľadiska.
Faktorom úspechu dokáže byť riešenie, kedy nájdete svoje eso v rukáve a budete sa snažiť potenciálnym zákazníkom predstaviť unikátnosť vašich služieb či produktov a ich silné stránky. Nájsť tiež ich originalitu a výhody oproti konkurencii a nebáť sa ich prezentovať vo svojom obsahu. Možno poukázať na parametre a vlastnosti, ktoré vaši konkurenti ignorujú, pričom niektorých zákazníkov táto špecifická charakteristika zaujíma.
Častokrát je najlepším riešením ísť k podstate veci a v našom prípade teda vyzývať ku konverziám. Konkrétnejšie to znamená zabezpečiť, aby každá stránka disponovala nástrojom k vykonaniu priamej akcie. Pod tým si môžeme predstaviť funkčnú ikonku, respektíve „tlačidlo“ Objednať alebo Vložiť do košíka, ktoré sa budú nachádzať prakticky všade. Výhodou je následne takisto rýchla a bezproblémová konverzia k prehľadnému vyplneniu objednávky a jej okamžité odoslanie.