Internetový svet a konkrétne online marketing je na jednej strane azda tým najefektívnejším miestom pre oslovenie masy potenciálnych i súčasných zákazníkov, na druhej strane však ide o miesto s obrovskou konkurenciou k čomu pripomeňme, že v súčasnosti je evidovaných cca 11 500 „len“ slovenských e-shopov. Nevraviac o rastúcom záujme slovenského zákazníka nakupovať online zo zahraničia.
Pre mnohé a najmä začínajúce alebo menšie podniky, respektíve e-shopy sa tak doporučuje novodobé efektívne riešenie v podobe obsahového marketingu. Môžeme si pod ním predstaviť najmä web copywriting,a teda textový obsah v podobe zaujímavo a lákavo napísaných článkov, ktoré o konkrétnom produkte, službe alebo značke rozšíria informovanosť prostredníctvom webových stránok a internetových vyhľadávačov.
Bolo by tak na mieste, aby sme si predstavili niekoľko konkrétnych výhod tejto formy reklamy a prezentácie:
- Vzrastie povedomie verejnosti o konkrétnej značke
Obsahom a opisom svojho vlastného mena, čiže vašej značky a podrobností o jej konkrétnych ponukách sa priblížite o niečo viac potenciálnemu zákazníkovi, nakoľko čitatelia začnú vďaka informovanosti cítiť s konkrétnou značkou väčšiu spojitosť, dôveryhodnosť a tým sa vlastne nadväzuje prvotný kontakt. Svoje vravia aj štatistiky poukazujúce na to, že 60% kupujúcich si objedná produkt od spoločnosti, o ktorej sa už čo to dozvedeli vopred, väčšinou prostredníctvom textu.
- Získate vyššie miesto v internetových vyhľadávačoch
To je pre mnohé stránky základ a vlastne prioritou pre weby, ktoré potrebujú osloviť a získať zákazníkov, ktorí by v e-shope následne vykonali konverziu, čiže objednávku, minimálne sa zaregistrovali alebo zdieľali obsah na sociálnej sieti. A práve copywritingom a voľbou tých správnych kľúčových slov v texte sa dá docieliť vyššia priečka konkrétneho e-shopu v internetových vyhľadávačoch, čím si ho všimne viac užívateľov.