Mnohé kľúčové slová, ktoré súvisia s tým, čo potrebuje „propagovať“, respektíve „optimalizovať“, sú viac než logické. Tak napríklad, ak na internete predávate ručne šité tašky, tak prvé slová, ktoré vám asi napadnú, bude niečo ako „ručné kabelky, „hand made tašky“ a tak ďalej. Áno, do istej miery si viete poradiť aj sami. Pri kľúčových slovách však nie je potrebné v textoch používať len vhodné slová, ale taktiež čo najčastejšie vyhľadávané slová. No a na to prídete sami veľmi ťažko.
Pomôže vám profesionálna analýza
Existujú weby, na ktorých si viete aj zadarmo vyhľadať skupinu kľúčových slov a počet ich vyhľadávaní v internetových vyhľadávačoch zadarmo. Väčšinou ide o fixný počet a ak budete chcieť slov viac, tak si za to budete musieť zaplatiť. O čosi rozumnejšou voľbou je však analýza kľúčových slov, ktorú si necháte vypracovať v SEO agentúre alebo SEO špecialistom. Vy danému človeku alebo ľuďom poviete čo predávate alebo čo presne chcete propagovať a následne dostanete tabuľku, v ktorej jasne uvidíte, aké slová by ste mali používať viac a aké menej. V rámci analýzy sú brané do úvahy viaceré faktory, ktoré môžu optimalizácii vašich webových stránok výrazne pomôcť. Inak povedané, analýza kľúčových slovby malo byť prvý vec, ktoré pred samotnou optimalizáciou urobíte. Na nej budete totiž stavať všetko ostatné.
Koľko vás bude stáť
Pri vypracovaní analýzy si firmy alebo jednotlivci, väčšinou svoju sadzbu upravujú podľa času, ktorý nad analýzou strávia, teda cena je za hodinu. V profesionálnej agentúre sa môže táto cena vyšplhať aj na nejakých dvadsať eur za hodinu. Ak si nájdete človeka, ktorý je na voľnej nohe, môžete niečo ušetriť, no výsledná kvalita nie je zaručená. To samozrejme ani pri agentúre, no v takomto prípade máte viacero možností, ako si prácu danej firmy overiť. Navyše budete mať aj oficiálnu zmluvu, čo je veľkým plusom.