Nech už v dnešnej dobe hľadáme čokoľvek, vo veľa prípadoch to má nasledujúci priebeh. Použijeme Google (prípadné iný vyhľadávač), zadáme požadované slovo alebo výraz, no a do sekundy máme pred sebou tematicky najpresnejšie výsledky zoradené podľa kvality a relevancie.
A vedeli ste o tom, že na tretiu stranu vo výsledkoch hľadania v skutočnosti zavíta v priemere len 2% užívateľov?
Vlastne je to logické, pretože aj podľa seba vieme, že na prvej, resp. prvých dvoch stranách s najväčšou pravdepodobnosťou nájdeme kvalitný výsledok k našim záujmom. Ani náš web zaradený na tretej strane síce nemusí byť katastrofa, ale ide o to, aby bol odkaz na našu stránku zaradený čo najvyššie a bol tak veľmi dobre viditeľný svojim potenciálnym záujemcom. Takýto výsledok sa dá dosiahnuť procesom známym ako SEO (Search Engine Optimization), čo je vlastne optimalizácia pre vyhľadávače.
V tomto smere je vždy lepšie, ak vám s týmto pomerne obsiahlym úkonom poradí skúsenosťami overenýseo konzultant, s ktorým sa dohodnete na presných krokoch optimalizácie. Niektoré základné postupy si však môžeme prezradiť aj v tomto článku.
Základom je tvoriť kvalitný obsah s kľúčovými slovami a tematicky blízky vašim službám, či už na vašom blogu, alebo obsah môžete publikovať mimo vašej stránky s tým, že sa v ňom bude nachádzať spätný odkaz k vám.
- Spätné odkazy sú zásadným nástrojom tkzv. vonkajšej optimalizácie (off-page).
Tu sa dostávame tiež k analýze kľúčových slov a vždy je najefektívnejšie vybrať tie, čo sa vzťahujú k vášmu oboru a majú tendenciu získať vám veľa potenciálnych záujemcov.
Je dôležité na každej stránke doplniť tiež title a meta description, čo sú faktory, respektíve slová či vety, čo sa zobrazujú užívateľom pri nájdení vašej stránky. Mali by byť stručné- titulok (max. 60 znakov), meta description (max. 160 znakov), ale zároveň dostatočne atraktívne.