Pod pojmom internet a vyhľadávač si dnes predstavíme Google, Bing alebo Seznam, a teda nástroje, pomocou ktorých nájdeme vždy presne to, čo hľadáme v podobe odkazov na konkrétne weby na základe zadaných výrazov hľadania. Ide vlastne o najčastejšiu formu orientovania sa na internete. Pomocou týchto vyhľadávačov prakticky objavíte konkrétne weby a odkazy na základe špecifickej požiadavky vo forme hľadaného výrazu, čiže veľmi rýchlo a jednoducho sa dostanete k stránkam, o ktorých ste doteraz nevedeli alebo nepoznali ich adresu, stačí len do vyhľadávača zadať určité slovo alebo slovné spojenie.
- Umiestnenie, respektíve vysoké umiestnenie webu vo vyhľadávači je preto prioritným faktorom jeho návštevnosti.
Pod takéto rýchle vyhľadanie, respektíve navrhnutie najrelevantnejších stránok sa zapríčiňujú algoritmy vyhľadávacích robotov. Tie automaticky prehľadajú všetok obsah a na základe naprogramovaných pravidiel určia, ktoré webové stránky sú relevantnejšie než iné a ktoré si tak zaslúžia byť na vyššej priečke umiestnenia, aby vyhľadávač užívateľovi poskytol tie najkvalitnejšie odkazy zaradené na prvých priečkach hľadania.
- Aby sa tak stránky dostali na popredné miesta, je nevyhnutná web seo alebo ich kompletná optimalizácia pre internetové vyhľadávače.
Kompletná optimalizácia v skratke zahŕňa starostlivosť o všetky on- page ako aj off- page faktory podpisujúce sa pod celkové poradie stránky umiestnenej vo vyhľadávači ako aj o jej návštevnosť.
Výsledok a efekt týchto procesov je predovšetkým budovať brand a vašu stránku, jej ponúkané služby, tovar alebo skrátka obsah čo najviac zviditeľniť a zaručiť tak čo najvyššiu možnú návštevnosť, z ktorej začnú vznikať požadované úkony. To znamená, že vyššou návštevnosťou vzniká vyššia pravdepodobnosť konverzií, teda vytvorenia objednávok, kliknutí na reklamu, vyplnení dotazníka a podobne.
- Na stránke začnú prebiehať požadované aktivity a tým pádom sa napĺňa jej potenciál a vzniká jej efektívnosť, čo je predsa hlavnou prioritou.