Keď ľudia riešia SEO optimalizáciu svojich webových stránok, mnohokrát zabúdajú na ich prehľadnosť. Hovoríte si, že to so SEO nemá nič spoločné? Má a dokonca veľa spoločného. Prehľadnosť je dôležitá vo všetkých prípadoch, no ak máte e-shop, tak by ste ju mali riešiť niekoľkonásobne viac.
Ako súvisí SEO a prehľadnosť
Na svojom webe budete mať rôzne kategórie, podkategórie a podstránky. To je súčasť SEO optimalizácie. Podstránky na eshopoch vznikajú najmä preto, aby sa na nich dal umiestniť relevantný obsah, ktorý dokáže na web pritiahnuť ľudí. Keď máte web, na ktorom len píšete, nie je problém do textov zakomponovať linky a kľúčové slová. V prípade online obchodu je to ale iné. Práve preto sa na stránkach vytvárajú podstránky s popiskami, poprípade blogy.
No a tu sa dostávame k prehľadnosti. Podstránky by nemali byť chaotické. Buď ich musíte vytvoriť naozaj rozumne, alebo ich skryť tak dobre, aby ľudí pri prehľadávaní produktov nerušili. Je potrebné si to naozaj dobre zhodnotiť. Inak na vašich stránkach zvykne chaos. No a chaos spolu s tovarom nie je naozaj dobrá kombinácia.
Prehľadnosti sa však treba venovať aj mimo spomínaných podstránok. Ide o celkové rozloženie kategórií, objednávkový systém a tak ďalej. To už sú však veci, ktoré nie sú spojené len so SEO, ale aj so samotným návrhom webu.
Svoj web zverte do rúk šikovných ľudí
Cena SEO optimalizácie by pre vás nemala byť príliš rozhodujúca. Peniaze nerastú na stromoch, no platiť za niečo, čo nebude mať žiaden výsledný efekt, naozaj nemá zmysel. Preto si radšej našetrite a zainvestujte do SEO optimalizácie, ktorá zmysel bude mať. Pri výbere agentúry alebo ľudí, ktorí vám budú takpovediac nastavovať váš online obchod, si vždy overte, či berú do úvahy aj prehľadnosť, ktoré riešime. Keď vám niekto povie, že to so SEO absolútne nesúvisí, hľadajte ďalej, pretože to nie je pravda.