klasických médiách, teda v televízií či novinách. Je teda logické, že sa ľudia zaujímajú o čo ide. Pokúsim sa to vysvetliť aj vám. Dovolím si povedať, že to asi viem vysvetliť dobre, pretože sa mi to podarilo dokonca s mojou babkou a i dedom, ktorý ešte stále netuší, že nejaký internet vôbec existuje.
Asi ste už pochopili, že sa vám všetko pokúsim vysvetliť veľmi jednoduchou a ľudskou rečou. Poďme teda na to.
- Skratka SEOpochádza z angličtiny. Ide o slovné spojenie Search engine optimization, v preklade, optimalizácia pre vyhľadávače.
- Vyhľadávače, to sú tie stránky, do ktorých zadáte nejaké slovíčka a oni vám zobrazia weby alebo konkrétne články, v ktorých sa nachádza to, čo hľadáte. Hovoríme napríklad o Googli, Zozname a tak ďalej.
- Optimalizácia stránok„robí“ to, že pomôžete vyhľadávačom zistiť, čo sa na vašich stránkach nachádza. Ide aj o to, či sú tieto veci zaujímavé pre iných ľudí, teda užívateľov internetu. Používa sa pri nej viacero nástrojov. Dvomi najzákladnejšími, respektíve najviac známymi, sú kľúčové slová a linkbuidling alebo v slovenčine, budovanie spätných odkazov.
- Kľúčové slovású slová alebo slovné spojenia, ktoré ľudia vyhľadávajú najčastejšie. Ak si budete chcieť nájsť recept na domácu masku z materinej dúšky, čo zadáte do vyhľadávača? No asi niečo ako „materina dúška maska recept.“ Ak sa teda budú správne kľúčové slová nachádzať na vašom webe, vyhľadávače ich budú zobrazovať ľuďom, ktorý hľadajú informácie s nimi súvisiace.
- Pod slovom odkaz, rozumieme link na vašu stránku, teda www, http://www.uschovna.cz/ niečo, bodka a niečo. Keď sa linky na váš web budú nachádzať na veľa miestach, teda na iných weboch, vyhľadávače usúdia, že sa o vás ostatní zaujímajú, a preto vás posunú vo vyhľadávačoch vyššie, teda na prvú a nie na dvadsiatu stranu.